|
|
Lucia X Slovaka Milana Fabiana s hrvatskom
posadom i Mladenom Kraljićem za kormilom pobjednik je 6. Regate
tisuću otoka. Druga etapa od Tivta do Rijeke promijenila je samo
smjer kursa kojim se jedri između više od 1000 otoka hrvatske obale
Jadrana, dok je bura ostala konstanta o kojoj će se još dugo pričati
nakon regate.
Nakon odustajanja 5 jedrilica u prvoj etapi, na startu ispred Porto
Montenegra u četvrtak, 27.09. našle su se 4 jedrilice od kojih su
drugu etapu na kraju završile samo dvije. Prvi je odustao mađarski
Wild Joe zbog problema s baterijama i pogonom novo instaliranih
bočnih krila (Dynamic Stability System) ne želeći riskirati i
sudjelovanje na Rolex Middle Sea Race-u na Malti za tri tjedna na
otprilike pola kursa prve etape vezali su se na sigurno u svoju
matičnu luku Marine Kremik kraj Primoštena. Time su u igri za ukupnu
pobjedu regate ostali Godspeed 52 s Peterom Steinkoglerom, Lucia X s
Mladenom Kraljićem i Stribor s Jeremijom Kurbanovićem i sve su tri
jedrilice u tom trenutku imale šansu osvojiti naslov ukupnog
pobjednika.
Austrijski Godspeed 52 se izdvojio u realnom vremenu ispred Lucie X
i Stribora i samo je bilo pitanje može li napraviti dovoljnu razliku
za pobjedu u korigiranom vremenu. Međutim, što se dulje jedrilio
Lucia X je smanjivala prednost Godspeeda i odvajala se od Stribora
te je u zadnji dio regate na oko 12 NM iza Godspeeda 52. Kada je
Goodspeed 52 presjekao liniju cilja u riječkoj luci nakon 56:38:50
sati jedrenja, Lucia X trebala je završiti do 00:45 u nedjelju
30.09. što je za njih bilo lako dostižno obzirom na zaostatak u
realnom vremenu i buru koja ih je vodila do cilja u Rijeci gdje su
završili u subotu 29.09.2018. u 21:03:50 i preuzeli vodstvo u drugoj
etapi a time i u ukupnom poretku.
Stribor je tako ostao jedina jedrilica u regati i imao je priliku
čak i za ukupnu pobjedu ako bi završili do nedjelje u 04:07. Međutim
bura je opet pojačala i pokazala svoje lice po tko zna koji put na
ovogodišnjoj regati te uzimajući u obzir sigurnost broda i posade
Stribor se odlučuje usidriti u zavjetrini s južne strane otoka Paga
u noći sa subote na nedjelju. Kako je u nedjelju ujutro bilo jasno
da ne mogu završiti drugu etapu u vremenskom ograničenju morali su
odustati i do Rijeke doći na motor i zadržati 3 mjesto u ukupnom
poretku. Ipak treba im odati priznanje za cijeli pothvat koji je
uključivao najam broda u Šibeniku, zatim plovidbu do Rijeke,
završenu prvu etapu do Tivta, zamalo završenu drugu etapu nakon koje
slijedi povratak brodom u Šibenik.
Drugoplasirani, austrijski Godspeed 52 ovom je regatom započeo
projekt sudjelovanja na svim najvećim svjetskim odobalnim regatama
te će uz Wild Joe za tri tjedna sudjelovati na Rolex Middle Sea
Race-u na Malti.
Pobjednik Lucia X je jedina jedrilica koja je sudjelovala na svim
dosadašnjim regatama tisuću otoka, a uz prošlogodišnju pobjedu u ORC
Grupi 3 na Rolex Middle Sea Race-a ova je posada još jednom pokazala
da je najspremnija u uvjetima jakog vjetra koji su obilježili obje
etape ovogodišnje regate. U posadi Lucie X bili su: Mladen Kraljić,
Karlo Kraljić, Mladen Kvasić, Dinko Petrov, Neven Cuculić, Vlado
Grego, Martin Tvrdon i Alen Mrakovčić..
Konačni rezultati ...
Završetkom ovogodišnje regate počinju pripreme za 7. Regatu tisuću
otoka koja će se na istom kursu održati od 19 - 29.09.2019.
|
|
|
Austrijska jedrilica Godspeed 52 Petera
Steinkoglera pobjednik je prve etape 6. Regate tisuću otoka na 278
NM dugom kursu of Rijeke do Tivta. Kad bi se ova etapa opisala
jednom rječju bila bi to – bura. O jakom, suhom i mahovitom vjetru
koji puše duž izdužene obale Jadranskog mora, a nastaje tako što se
hladan zrak iz kopnenog zaleđa ruši niz strme obronke gorskog lanca
i kroz uske primorske drage prema moru napisane su knjige i studije,
ali i dalje osatje vječiti izazov jedriličarima kako ukrotiti buru.
Nije ovo prvi puta da je bura obilježila Regatu tisuću otoka, ali
ovogodišnja bura utjecala je na regatu prije njenog početka i
tijekom same regate. Prije starta regate prognoza je bila jasna.
Prvi dio kursa mogao se proći po laganom vjetru ali već 10-12 sati
nakon starta najavljivani su udari bure do 60 čvorova a neki su
najavaljivali čak i 80 čvorova. U današnje vrijeme interneta i
dostupnosti informacija i različitih vremenskih prognoza odluke
startati regatu ili ne donose se lakše i razumljivo je da je
sigurnost jedrilica i posada uvijek na prvom mjestu. Tako je već na
početku smanjena lista natjecatelja s izvorno privaljenih 17
jedrilica iz 10 država te se na startu u Rijeci našlo 9 jedrilica
među kojima i jedan višetrupac.
Kako je i najavljeno, start je bio gotovo bez vjetra i jedrilice s
polako krenule između otoka Krka i Cresa što je poznato kao područje
bonaca u kojem treba dosta strpljenja sve dok se ne prođe otok
Plavnik. Očekivano, u vodstu po realnom vremenu bio je mađarski Wild
Joe. Međutim, uzimajući u obzir prognozu i kurs koji bi trebali
jedriti Wild Joe kod Silbe odlučio stati i u Malom Lošinju čekati na
slabljene bure. Nedugo zatim, praćenje regate postaje kao praćenje
brodova tko je u kojoj luci. Cassiopeia je stala u Rabu, Cleansport
One u Saliju, trimaran Sayg I u Iloviku, dok je Hispaniola bila prva
jedrilica koje je morala odustati od regate te se vratila u Rijeku.
S druge strane, austrijski Godspeed 52 nastavio je jedriti odabravši
prolaz kroz Zadarski kanal gdje je bura nešto slabija što će se na
kraju pokazati kao presudno za pobjedu u ovoj etapi. U igri su još
bili i slovačka Lucia X Milana Fabiana s hrvatskom posadom iz JK
Plav, Krk te crnogorska posada Jeremije Kurbanovića na Striboru. Sve
su jedrilice nekoliko puta tražile zavjetrinu kako bi zamjenile
jedra na olujni set i još jedanput se pokazalo zašto je provjera
sigurnosne opreme pred start ove regate tako važna.
U međuvremenu, Cleansport One i Sayg I morali su definitivno
odustati od regate, dok su najprije Cassiopeia a zatim i Wild Joe
nakon više od 24 sata stajanja u Malom Lošinju odlučili nastaviti
regatu i probati stići u Tivat unutar vremenskog ograničenja koje je
isticalo za 29 sati.
Godspeed 52 je presjekao liniju cilja ispred marine Porto Montenegro
u utorak, 25.09. u 14:36:52 nakon 50:36:52 sati po buri od 40
čvorova koja i dalje nije jenjavala. U tom trenutku dvije su
jedrilice još uvijek mogle preuzeti vodstvo po korigiranom vremenu.
Lucia X je krenua u trku s vremenom kako bi završila do 19:32, ali
na kraju joj je nakon više od 56 sati jedrenja nedostajalo 36 minuta
za pobjedu ove etape. Dorbom rezultatu nadala se uz svesrdnu podršku
putem društvenih mreža i crnogorska posada Stribora koja se u svoje
domaće vode trebala vratiti do 02:30 što se u jednom trenutku i
činilo moguće ali uz skraćena olujna jedra na kraju su završili u
05:11:11 što je bilo dovoljno za treće mjesto u prvoj etapi.
Godspeed 52 je tako zasluženo pobjedio u realnom i korigiranom
vremenu te u drugu etapu ulazi kao favorit za ukupnu pobjedu 6.
regate tisuću otoka.
Nakon što se ponovno uključio u regatu Wild Joe je izazivao najviše
pažnje na online sustavu praćenja jedrilica jer je dostizao brzine i
od 28 čvorova. Međutim, logisitički razlozi organizacije posade i
dolaska na cilju Tivtu u izvorno predviđeno vrijeme primorali su ih
da u noći s utorka na srijedu objave povlačenje iz regate i stignu
da Tivta motorom. Prije ulaska u Boko-kotorski zaljev zabilježili su
još uvijek udare bure od 50 čvorova.
U svakom slučaju treba odati priznanje svim jedriličarima, a posebno
onima koji su završili prvu etapu koja će se dugo pamtiti i
prepričavati. Jedrilice sada imaju jedan dan odmora, a u četvrtak,
27.09. u 12:00 startat će drugu etapu od Tivta do Rijeke.
|
|
|
Točno u podne u nedjelju 23.09. gradonačelnik
Rijeke Vojko Obersnel označio je start 6. Regate tisuću otoka na
moru ispred Rijeke. Start je protekao u uvjetima vrlo slabog vjetra,
iako prognoza uzduž 278 NM duge rute do marine Porto Montenegro u
Tivtu najavaljuje, najprije jugo a zatim i buru od 25 čvorova s
udarima i do 40 čvorova.
Takva je prognoza uzrok odustajanja nekoliko jedrilica pred sam
start regate za koju je bilo prijavljeno 17 jedrilica iz 10 država.
Međutim takva prognoza daje i mogućnost obaranja rekorda u jedrenom
vremenu prve etape koji od 2015. drži mađarski Wild Joe s 27:24:25
sati. Ove godine Wild Joe dolazi potpuno obnovljen s “Dynamic
Stabilty Systemom” bočnim krilima koja u visini vodne linije
horizontalno izlaze iz trupa jedrilice i doprinose stabilitetu.
Po prvi put na Regati tisuću otoka sudjeluje austrijski Godspeed,
Farr 52 Petera Steinkoglera koji se s Wild Joeom odmah poveo na
startu i obilasku prve oznake. Najveća jedrilica regate je
22-metarska mađarska Cassiopea 68, Demetera Nobilisa koja je na
Regatu tisuću otoka došla iz Barcelone. Slovačka Lucia X s hrvatskom
posadom iz JK Plav, Krk pobjednici su svoje grupe na prestižnoj
Rolex Middle Sea regati prošle godine, ali i jedina jedrilica koja
je sudjelovala na svim dosadašnjim Regatama tisuću otoka. Danas je
ipak liniju starta u Rijeci prva presjekla jedrilica Stribor u najmu
crnogorske posade iz JK Delfin iz Tivta pa se do kraja prve etape
očekuje zanimljiva borba kako u realnom tako i u korigiranom
vremenu.
Jedrenje od Rijeke do Tivta znači da regata prolazi među doslovno
tisuću otoka. Otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis,
Lastovo i Svetog Andriju u prvoj etapi koja kreće iz Rijeke treba
ostaviti desno. Osim oznaka na startu i cilju, nema drugih
ograničenja kursa i na volju je svakoj posadi odabrati najbolji
kurs. Prve jedrilice se očekuju na cilju u Tivtu tijekom ponedjeljka
24.09.
|
|
|
I ove godine objavljujemo Facebook foto natječaj Regate tisuću
otoka. Zahvaljujući Ventexu, službenom IT pokroviitelju regate,
glavna nagrada je Overmax sportska kamera Activecam 4.1 HD kamera. Pravila su sljedeća:
-
Fotografije s jedrilica koje se natječu
moraju se poslati porukom preko
Thousand Island Race Facebook stranice ili e-mailom na
scor@scor.hr
-
Odmah po primitku fotografije će se objaviti
na Facebook zidu
-
Pobjenik je fotografija koja dobije najviše
"Sviđa mi se" do nedjelje, 30.09. u 12:00
-
Izjednačenost će se rješiti u korist
fotografije koja je objavljena ranije
-
Prihvaćanjem natjecanja otganizatoru se daju
prava korištenja fotografija u promotivne svrhe
|
|
|
Riječki jedriličarski klub i
Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare ne
6. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 20 -
30. 09. 2018. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih
otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za
navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.
Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti
samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim
rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 23. rujna iz Rijeke, nakon
čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok,
Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto
Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički
izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i
facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada
iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon
dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 26.
rujna, flota starta u četvrtak 27. rujna u obratnom smjeru prema
Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u
nedjelju 30. rujna u Rijeci.
Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš
kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta
druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već
poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni
jedriličarski doživljaj.
Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a
od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s
prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz
prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate
tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih
rekorda.
Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i
višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu
prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao
posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prijave u uplate startnine prije 01.01.2018. (450 EUR). Također dodatni popusti dostupni su i za jedrilice koje sudjeluju na samo jednoj etapi.
Više
detalja u oglasu regate, te o
mjestu održavanja
i logistici u Rijeci i Tivtu.
Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem
on-line
prijavnice. Nadamo se da će popis
prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti
vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
|