Novosti

 
 







 
 

Od bonace do bonace kroz sve vjetrove od 0 – 40 čvorova iz gotovo svih smjerova na kurs među više od 1000 jadranskih otoka – tako bi se u jednoj rečenici mogla sažeti 8. Regata tisuću otoka koja je u pandemijskoj varijanti uobičajene dvije etape između Rijeke i Porto Montenegra i natrag spojila u jednu ukupne duljine 482 NM bez zaustavljanja u Crnoj Gori.

Regata je startala u subotu, 18.09 u 18:00 sati iz Riječke luke po jako laganom vjetru. Iako se razmišljalo o odgodi starta zbog nedostatka vjetra, prognoza za slijedeće dane u Kvarneru nije bila nimalo obećavajuća te bi odgoda stvarno trebala biti duga. Start je ipak označen i prvi zadatak pred svim jedrilicama bilo je proći bonacu riječke luke i Kvarnera. Dok su jerilice krenule uobičajenom rutom između otoka Cresa i Krka, slovenski Karpo zaigrao je na sve ili ništa i odabrao kurs kroz Velebitski kanal što se na kraju pokazalo prerizičnom odlukom obzirom da je na tom kursu ipak bilo znatno manje vjetra. Kao vodeća jedrilica u realnom vremenu brzo se izdvojio Damaco Berislava Vranića dok su za njim dvije slovenske jedrilice Macropus Žige Rebeka i Elaya Dušana Ušeničnika gotovo cijelim kursom vodile dvoboj na vrlo malim udaljenostima.

Probleme s bonacom na startu zamjenili su udari bure i do 40 čvorova na srednjem Jadranu uslijed kojih je austrijski Vento Cadela, pobjednik Regate tisuću otoka 2019., morao odustati zbog očetećenja jedara i opreme srećom bez ozljeda posade. Nakon bure uslijedile su dijelovi kursa s povojnijim vjetrovima ali i ponovno bonace i nekoliko stajanja u čekanju vjetra. Ipak jedrilo se cijelim kursom i nakon obilaska otoka Sv Andrije sve do povratka u Kvarner gdje je opet počela borba s bonacom.

Damaco je došao nadomak linije cilj a u Rijeci nakon skoro 4 dana jedrenja i kad je regatni odbor očekivao da će presjeći linju cilja u srijedu, 22.09 oko 13:30 zadnjih 5 NM se rasteglo do konačnog završetka u 17:10:10 i skoro 96 sati jedrenja. Prolaskom Damaca kroz cilj postalo je jasno u kojem vremenu moraju završiti druge jedrilice kako bi preuzele vostvo po korigiranom vremenu. Slovenska Elaya trebala je tako završiti do 03:18 u noći između srijede 22.09 i četvrtka 23.09. Iako se to činilo lako ostvarivim trebalo je opet puno strpljenja na zadnjih 10 NM kursa sve do prolaska linijom cilja u 02:12:25 što je bilo dovoljno za preuzimanje vodstva s 1 sat i 15 minuta prednosti po korigiranom vremenu ispred Damaca i kako će se pokazati kasnije naslova pobjednika Regate tisuću otoka. Ubrzo nakon Elaye završio je i slovenski Macrpous te se plasirao na drugo mjesto po korigiranom vremenu s 58:46 minute iza Elaye i samo 17 minuta ispred Damaca. Nakon više od 105 sati jedrenja teško je reći gdje su se dobile ili izgubile presudne minute ali rezultati svakako pokazuju koliko je regata bila izjednačena.

U konkurenciji višetrupaca pred sam početak regate austrijski Namaste morao je otkazati sudjelovanje zbog kvara na motoru dok je Sayg I Andreasa Hofmaiera jednog od njavećih promotora Regate tisuću otoka odjedrio kurs za nešto više od 118 sati.

Završetkom 8. regate tisuću otoka, počinju pripreme za sljedeće izdanje koje se vjerujemo vraća na izvorni format od dvije etape između Rijeke i Porto Montenegra u Crnoj Gori nadamo se u normalnom post-pandemisjkom izdanju koje će omogućiti sudjelovanje joše većeg broja jedrilica. Konačni rezultati ...
.  






 
 


Već skoro dvije godine svijet živi s pandemijom koja je značajno promjenila naše živote pa je tako i Regata tisuću otoka 2020 morala biti odgođena za 2021. Situacija s pandemijom je sada nešto bolja, ali još uvijek postavlja ogranićenja koja znatno otežavaju organizaciju regate kako je prvotno planirana. Bez obzira na to, poštujući veliku želju jedriličara sa de što prije opet vidimo na moru, ovogdišnja Regata tisuću otoka održat će se u nešto izjmenjenom obliku.

Kurs će spojiti dosadašnje dvije etape u jednu sa startom iz Rijeke u subotu, 18.09 poznatim kursom između više of 1000 jadranskih otoka i povratkom u Rijeku nakon obilaska otoka Sv. Andrija bez zaustavljanja u Crnoj Gori. Ovo je privremeno rješenje obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, a već sljedeće godine očekujemo povratak na tradicionalni format u dvije etape od Rijeke do Porto Montenegra i Porto Montengra do Rijeka. Porto Montenegro Yacht Club ostaje naš vjeran partner u organizaciji regate te i ove godine dodjeljuje pobjedniku regate vaučer of 5000 EUR za godišnji vez.

Veselimo se povratku na more i jedrenju na naljepšem kursu koji je dizajnirala priroda.
 




 
 


Unatoč svim naporima uključujući i moguću alternativni kurs uz sve želje organizatora i jedriličara, Regata tisuću otoka je zbog trenutne situacije Covid 19 pandemije odgođena za isti period sljedeće godine (16 – 26. rujna 2021.). Nakon razgovora sa svim prijavljenim posadama potvrđeno je da ograničenja kretanja i putovanja iz pojedinih država značajno umanjuju mogućnost sudjelovanja na regati skoro svim posadama. Iako je to bilo predviđeno kao zadnja opcija, organizatori nisu imali izbora osim odgode regate.

Oglas regate i program su usklađeni s novim datumima koji će se nadamo se vratiti nas u normalno baš kao što je bilo u prvih sedam izdanja Regate tisuću otoka. Prijave ostaju valjane, a organizatori se raduju primitku novih prijava.
 







 
 


Malo više od mjesec dana prije starta 8. izdanja Regate tisuću otoka, organizatori pripremaju regatu kako je planirano unatoč teškim vremenima uzrokovanim pandemijom corona virusa. Prijave su već zaprimljene iz Austrije, Hrvatske, Italije, Slovenije i Španjolske a očekuju se nove tijekom sljedećih tjedana. Posebnu pažnju mogu privući prijave u kategoriji s dva člana posade, jer ova regate može biti dobar test svim posadama koje su započele svoje kampanje za Olimpijske igre 2024 kada će odobalno jedrenje za dva člana posade postati nova olimpijska disciplina. Jedrilice u toj kategoriji koristiti će novu ORC DH svjedodžbu razvrstanja koja uzima u obzir smanjenu težinu posade, kao i inventar jedara prilagođen jedrenju u dvoje. Jedrilice koje se natječu o kategoriji dvojaca tako će imati prigodu i boriti se za naslov ukupnog pobjednika regate ali i za posebne nagrade u svojoj kategoriji.

Regata tisuću otoka planirana je sa startom prve etape od Rijeke do Porto Montenegra u Tivtu u subotu, 19. rujna na kursu koji prolazi među više od 1000 jadranskih otoka i drugom etapom na istom kursu u obrnutom smjeru sa startom u četvrtak, 24. rujna. Međutim, kako je u trenutnim uvjetima corona pandemije teško planirati razvoj situacje unaprijed, organizatori imaju pripremljeno nekoliko alternativnih kursova ako bude trebalo pratiti odluke i preporuke nadležnih zdravstvenih tijela u Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Sigurnost i zdravlje natjecatelja je na prvom mjestu te će se koristiti Preporuke Međunarodnog jedriličarskog saveza za organizaciju odobalnih regata u uvjetima pandemije, a društvena okupljanja prilagodit će se svim preporukama i ograničenjima. Ipak,organizatori su predani vođenju regate i u ovako zahtjevnim uvjetima te očekuju jedriličare na najljepšem kursu koji priroda može dizajnirati 
 








 


Riječki jedriličarski klub i Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare na 8. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 17 - 27. 09. 2020. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.

Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim rezultatima. Prva etapa starta u 18:00 u subotu 19. rujna iz Rijeke, nakon čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 23. rujna, flota starta u četvrtak 24. rujna u obratnom smjeru prema Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u nedjelju 27. rujna u Rijeci.

Regata 1000 otoka + 2 održat će se u srijedu, 22. rujna u zaljevu Boke Kotorske. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni jedriličarski doživljaj.

Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih rekorda.

Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prijave u uplate startnine prije 01.01.2020. (450 EUR). Također dodatni popusti dostupni su i za jedrilice koje sudjeluju na samo jednoj etapi.

Nautika Centar Nava nudi jedrilice X4.3 za najam na jednoj ili obje etape Regate tisuću otoka. Jedrilice imaju regatna jedria, sigurnosnu opremu i ORC svjedodžbu. Ponuda jedrilica za najam ...

Više detalja u oglasu regate, te o mjestu održavanja i logistici u Rijeci i Tivtu. Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem on-line prijavnice. Nadamo se da će popis prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
 

 


na vrh ↑