|
|
Austrijska jedrilica Vento Cadela s Chritsianom
Phannom za kormilom pobjednik je 7. Regate tisuću otoka Iako
je prva etapa bila najsporija u dosadašnjih sedam izdanja Regate
tisuću otoka, već se po prognozi moglo pretpostaviti da će druga
etapa biti isto takva, ako ne i sporija. Startalo se u četvrtak,
26.09. ispred Porto Montenegra pa vjetru od 2-3 čvora jedva
dovoljnom da se jedrilice polako izvuku iz zaljeva Boke Kotorske u
nadi da će u području oko Dubrovnika uhvatiti jači vjetar.
Maksimalne brzine jedrilica na cijelom kursu su dosezale 6-7 čvorova
i cijela etapa zahtijevala je strpljenje i umijeće iskorištavanja
vjetra u takvim uvjetima. Austrijska Vento Cadela, slovenski
Macropus i slovačko-hrvatska posada Lucie X izmjenjivale su se u
vodstvu i gotovo cijelu etapu bile unutar 1NM, a nerijetko i vrlo
blizu jedna drugoj.
Draž Regate tisuću otoka je da na kursu ima toliko različitih
mogućnosti izbora kursa među više od 1000 otoka što je iskoristio
slovenski Macropus kad je odlučio proći s južne strane otoka Molata
i Ista dok su Lucia X i Vento Cadela odlučili proći sjevernom
stranom. Macropusov vrlo dobar izbor osigurao mu značajnu prednost,
ali nakratko, jer je ubrzo opet stao u bonaci, a Lucia X i Vento
Cadela su ga sustigli. Za sve tri jedrilice od tada je počela borba
da se iskoristi svaki dašak vjetra do dolaska u cilj u Rijeci.
Na kraju su po laganom vjetru južnog smjera sve tri jedrilice
izjednačene ušle u Riječku luku a Lucia X je prva presjekla liniju
cilja nakon više od 77 sati jedrenja samo 47 sekundi ispred
Macropusa, dok je Vento Cadela zaostala 4 minute i 20 sekundi što je
bilo više nego dovoljno za pobjedu u drugoj etapi po korigiranom
vremenu. Vento Cadela je tako se pobjedama u obje etape zasluženo
osvojila naslov pobjednika 7. regate tisuću otoka, dok je 2. mjesto
pripalo Macropusu koji do sada već bio na podiju s jednim drugim i
dva treća mjesta na ovoj regati, a prošlogodišnji pobjednik Lucia X
se morala zadovoljiti trećim mjestom.
Koliko je vjetar bio lagan na ovoj etapi govori i činjenica da je
usprkos produljenom vremenskom ograničenju crnogorska posada na
jedrilici Sofia, kad je procijenila da ne može završiti do 04:00 u
ponedjeljak, 30.09 odlučila odustati i motorom doći do Rijeke.
Bez obzira na zahtjevnost ovogodišnje regate ili upravo zbog toga
posade nisu krile zadovoljstvo na cilju u Rijeci i sve su već
najavile sudjelovanje na 8. regati tisuću otoka koja će se održati
od 17 – 27. 09. 2020.
Rezultati ...
|
|
|
Od bonace do bonace – tako bi se mogla sažeti
prva etapa 7. Regate tisuću otoka koja je u nedjelju, 22.09 startala
u 12:00 ispred riječke luke na 278 NM dugoj ruti među više od 1000
jadranskih otoka do cilja u Tivtu ispred marine Porto Montenegro.
Međutim, između bonaca na startu i cilju bilo je svega što odobalno
jedrenje čini zanimljivim i što još jednom pokazuje zašto je ovo
jedan od najljepših kurseva koje je priroda dizajnirala. Flota koja
je startala nije bila brojna, ali je bila izrazito međunarodna s
posadama iz Austrije, Crne Gore, Hrvatske, Mađarske, Slovačke,
Slovenije i Velike Britanije.
Iako su se jedriličari nadali da bi bura koje je u Rijeci puhala
gotovo 4 dana prije starta mogla potrajati, tradicija starta po
slabom vjetru nije izostala. Optimizam je ipak davala vremenska
prognoza koja je najavljivala jugo na većem dijelom kursa tijekom
prva dva dana što je značilo dosta jedrenja uz vjetar i više
odjedrenog puta ali dok vjetra ima jedriličari su sretni. Već kao po
običaju brzine jedrilica koje su se mogle pratiti i na interentu
putem sustava praćanja u realnom vremenu počele su značajnije rasti
nakon prolaska otoka Raba.
Najavljeno jugo je puhalo oko 15-ak čvorova s udarima preko 20, a
prvi dio regate obilježila su čak tri odustajanja. Najprije je pao
jarbol na jedinom višetrupcu u regati, austrijskom trimaranu Sayg I
srećom bez ozljeda za njegova dva člana posade ali to je značilo
kraj regate i zaustavljanje u Marini Punat. Međutim ozljeda nije
zaobišla člana druge austrijske posade koji je pretrpio udarac buma
na jedrilici Abracadbra koji se srećom može okarakterizirati kao
lakša ozljeda ali je svejedno tražila medicinsku pomoć te je
Abracadabra završila regatu pristavši u Biogradu. Ali nu tu nije bio
kraj lošim vjestima. Još jedan pad jarbola na hrvatskoj jedrilici
Mowgli dogodio se ispred Žirja, ali što je najvažnije bez ozljeda za
posadu. Mowgli je tako bez jarbola prvo stigao do Kaprija a sljedeće
jutro do Tribunja.
Prošlogodišnji pobjednik, slovačka Lucia X s hrvatskom posadom
rasparala je prednje jedro što je zahtjevalo penjanje člana posade
na jarbol zbog čega su morali skrenuti sa zacrtanog kursa kako bi to
mogli izvesti u privjetrini što ih je na kraju koštalo dosta
izgubljenog vremena i izgubljenih izgleda za dobar razultat u prvoj
etapi.
Ostatak flote jedrio je po jugu uz koje su izbjegli nekoliko
lokalnih nevera a onda je kao što je i bilo najavljeno na srednjem
jadranu jugo okrenulo na tramontanu i sjeverozapadanjak. Četiri su
se jedrilice izmenjivale u vodstvu: slovenski Macropus, austrijska
Vento Cadela, slovačka Lucia X i britanski Atame s taijanskom
posadom dok je najveća jedrilica u regati mađarski Sunday Morning
jedini odabrao kurseve bliže obali kroz Zadarski kanal i sa sjverne
strane Korčule i Mljeta. A uvjeti do Dubrovnika i Cavtata su bili
gotovo idealni sve do druge bonace s početka priče. Gotovo cijelu
noć s utorka na srijedu jedrilice su provele prije i nakon ulaska u
zaljev Boke kotorske s brzinama koje su se kretale od 1 -2 čvora
Prve jedrilice su došle pred sam cilj oko 6 ujutro međutim za
zadnjoh nekoliko NM trebalo im je više od 3 sata a slovenski
Macropus i austrijska Vento Cadela vodili su pravi dvoboj
pokušavajući iskoristiti svaki dašak vjetra. Na kraju je liniju
cilja prvi presjekao Macropus u 09:34:13 nakon više od 69 sati
jedrenja čim je potvrđeno da je ovo najsporija prva etapa u
dosadašnjih 7 izdanja Regate tisuću otoka. Austrijska Vento Cadela s
Christianom Pfannom za kormilom završila je samo nešto više od 12
minuta iza Macropusa što je bilo dovoljno za pobjedu po korigiranom
vremenu nakon što je odmah postalo jasno da je ne može prestići
nijedna od jedrilica koje su još bile u regati.
Ovako dugo trajanje prve etape uzrokovalo je i otkazivanje Regate
tisuću otoka + 2 koja je bila planirana kao predah između dvije
etape u zaljevu Boke kotorske, a za posadu crnogorske Sofie koja je
zadnja došla na cilj u Tivtu u 20:49:17 gotovo i da nema predaha jer
je start druge etape planiran za četvrtak, 26.09. u 12:00.
Rezultati ...
|
|
|
Nautika Centar Nava nudi jedrilice X4.3 za najam na jednoj ili obje
etape Regate tisuću otoka. Jedrilice imaju regatna jedria,
sigurnosnu opremu i ORC svjedodžbu.
Ponuda jedrilica za najam ...
|
|
|
Riječki jedriličarski klub i
Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare na
7. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 19 -
29. 09. 2019. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih
otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za
navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.
Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti
samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim
rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 22. rujna iz Rijeke, nakon
čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok,
Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto
Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički
izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i
facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada
iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon
dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 26.
rujna, flota starta u četvrtak 26. rujna u obratnom smjeru prema
Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u
nedjelju 29. rujna u Rijeci.
Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš
kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta
druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već
poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni
jedriličarski doživljaj.
Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a
od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s
prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz
prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate
tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih
rekorda.
Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i
višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu
prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao
posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prijave u uplate startnine prije 01.01.2019. (450 EUR). Također dodatni popusti dostupni su i za jedrilice koje sudjeluju na samo jednoj etapi.
Više
detalja u oglasu regate, te o
mjestu održavanja
i logistici u Rijeci i Tivtu.
Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem
on-line
prijavnice. Nadamo se da će popis
prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti
vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
|