Novosti

 
 





 
 

Austrijska jedrilica Vento Cadela s Chritsianom Phannom za kormilom pobjednik je 7. Regate tisuću otoka  Iako je prva etapa bila najsporija u dosadašnjih sedam izdanja Regate tisuću otoka, već se po prognozi moglo pretpostaviti da će druga etapa biti isto takva, ako ne i sporija. Startalo se u četvrtak, 26.09. ispred Porto Montenegra pa vjetru od 2-3 čvora jedva dovoljnom da se jedrilice polako izvuku iz zaljeva Boke Kotorske u nadi da će u području oko Dubrovnika uhvatiti jači vjetar. Maksimalne brzine jedrilica na cijelom kursu su dosezale 6-7 čvorova i cijela etapa zahtijevala je strpljenje i umijeće iskorištavanja vjetra u takvim uvjetima. Austrijska Vento Cadela, slovenski Macropus i slovačko-hrvatska posada Lucie X izmjenjivale su se u vodstvu i gotovo cijelu etapu bile unutar 1NM, a nerijetko i vrlo blizu jedna drugoj.

Draž Regate tisuću otoka je da na kursu ima toliko različitih mogućnosti izbora kursa među više od 1000 otoka što je iskoristio slovenski Macropus kad je odlučio proći s južne strane otoka Molata i Ista dok su Lucia X i Vento Cadela odlučili proći sjevernom stranom. Macropusov vrlo dobar izbor osigurao mu značajnu prednost, ali nakratko, jer je ubrzo opet stao u bonaci, a Lucia X i Vento Cadela su ga sustigli. Za sve tri jedrilice od tada je počela borba da se iskoristi svaki dašak vjetra do dolaska u cilj u Rijeci.

Na kraju su po laganom vjetru južnog smjera sve tri jedrilice izjednačene ušle u Riječku luku a Lucia X je prva presjekla liniju cilja nakon više od 77 sati jedrenja samo 47 sekundi ispred Macropusa, dok je Vento Cadela zaostala 4 minute i 20 sekundi što je bilo više nego dovoljno za pobjedu u drugoj etapi po korigiranom vremenu. Vento Cadela je tako se pobjedama u obje etape zasluženo osvojila naslov pobjednika 7. regate tisuću otoka, dok je 2. mjesto pripalo Macropusu koji do sada već bio na podiju s jednim drugim i dva treća mjesta na ovoj regati, a prošlogodišnji pobjednik Lucia X se morala zadovoljiti trećim mjestom.

Koliko je vjetar bio lagan na ovoj etapi govori i činjenica da je usprkos produljenom vremenskom ograničenju crnogorska posada na jedrilici Sofia, kad je procijenila da ne može završiti do 04:00 u ponedjeljak, 30.09 odlučila odustati i motorom doći do Rijeke.

Bez obzira na zahtjevnost ovogodišnje regate ili upravo zbog toga posade nisu krile zadovoljstvo na cilju u Rijeci i sve su već najavile sudjelovanje na 8. regati tisuću otoka koja će se održati od 17 – 27. 09. 2020. Rezultati ...
 










 


Od bonace do bonace – tako bi se mogla sažeti prva etapa 7. Regate tisuću otoka koja je u nedjelju, 22.09 startala u 12:00 ispred riječke luke na 278 NM dugoj ruti među više od 1000 jadranskih otoka do cilja u Tivtu ispred marine Porto Montenegro. Međutim, između bonaca na startu i cilju bilo je svega što odobalno jedrenje čini zanimljivim i što još jednom pokazuje zašto je ovo jedan od najljepših kurseva koje je priroda dizajnirala. Flota koja je startala nije bila brojna, ali je bila izrazito međunarodna s posadama iz Austrije, Crne Gore, Hrvatske, Mađarske, Slovačke, Slovenije i Velike Britanije.

Iako su se jedriličari nadali da bi bura koje je u Rijeci puhala gotovo 4 dana prije starta mogla potrajati, tradicija starta po slabom vjetru nije izostala. Optimizam je ipak davala vremenska prognoza koja je najavljivala jugo na većem dijelom kursa tijekom prva dva dana što je značilo dosta jedrenja uz vjetar i više odjedrenog puta ali dok vjetra ima jedriličari su sretni. Već kao po običaju brzine jedrilica koje su se mogle pratiti i na interentu putem sustava praćanja u realnom vremenu počele su značajnije rasti nakon prolaska otoka Raba.

Najavljeno jugo je puhalo oko 15-ak čvorova s udarima preko 20, a prvi dio regate obilježila su čak tri odustajanja. Najprije je pao jarbol na jedinom višetrupcu u regati, austrijskom trimaranu Sayg I srećom bez ozljeda za njegova dva člana posade ali to je značilo kraj regate i zaustavljanje u Marini Punat. Međutim ozljeda nije zaobišla člana druge austrijske posade koji je pretrpio udarac buma na jedrilici Abracadbra koji se srećom može okarakterizirati kao lakša ozljeda ali je svejedno tražila medicinsku pomoć te je Abracadabra završila regatu pristavši u Biogradu. Ali nu tu nije bio kraj lošim vjestima. Još jedan pad jarbola na hrvatskoj jedrilici Mowgli dogodio se ispred Žirja, ali što je najvažnije bez ozljeda za posadu. Mowgli je tako bez jarbola prvo stigao do Kaprija a sljedeće jutro do Tribunja.

Prošlogodišnji pobjednik, slovačka Lucia X s hrvatskom posadom rasparala je prednje jedro što je zahtjevalo penjanje člana posade na jarbol zbog čega su morali skrenuti sa zacrtanog kursa kako bi to mogli izvesti u privjetrini što ih je na kraju koštalo dosta izgubljenog vremena i izgubljenih izgleda za dobar razultat u prvoj etapi.

Ostatak flote jedrio je po jugu uz koje su izbjegli nekoliko lokalnih nevera a onda je kao što je i bilo najavljeno na srednjem jadranu jugo okrenulo na tramontanu i sjeverozapadanjak. Četiri su se jedrilice izmenjivale u vodstvu: slovenski Macropus, austrijska Vento Cadela, slovačka Lucia X i britanski Atame s taijanskom posadom dok je najveća jedrilica u regati mađarski Sunday Morning jedini odabrao kurseve bliže obali kroz Zadarski kanal i sa sjverne strane Korčule i Mljeta. A uvjeti do Dubrovnika i Cavtata su bili gotovo idealni sve do druge bonace s početka priče. Gotovo cijelu noć s utorka na srijedu jedrilice su provele prije i nakon ulaska u zaljev Boke kotorske s brzinama koje su se kretale od 1 -2 čvora

Prve jedrilice su došle pred sam cilj oko 6 ujutro međutim za zadnjoh nekoliko NM trebalo im je više od 3 sata a slovenski Macropus i austrijska Vento Cadela vodili su pravi dvoboj pokušavajući iskoristiti svaki dašak vjetra. Na kraju je liniju cilja prvi presjekao Macropus u 09:34:13 nakon više od 69 sati jedrenja čim je potvrđeno da je ovo najsporija prva etapa u dosadašnjih 7 izdanja Regate tisuću otoka. Austrijska Vento Cadela s Christianom Pfannom za kormilom završila je samo nešto više od 12 minuta iza Macropusa što je bilo dovoljno za pobjedu po korigiranom vremenu nakon što je odmah postalo jasno da je ne može prestići nijedna od jedrilica koje su još bile u regati.

Ovako dugo trajanje prve etape uzrokovalo je i otkazivanje Regate tisuću otoka + 2 koja je bila planirana kao predah između dvije etape u zaljevu Boke kotorske, a za posadu crnogorske Sofie koja je zadnja došla na cilj u Tivtu u 20:49:17 gotovo i da nema predaha jer je start druge etape planiran za četvrtak, 26.09. u 12:00. Rezultati ...
 



 
 
Nautika Centar Nava nudi jedrilice X4.3 za najam na jednoj ili obje etape Regate tisuću otoka. Jedrilice imaju regatna jedria, sigurnosnu opremu i ORC svjedodžbu. Ponuda jedrilica za najam ...
 








 
 


Riječki jedriličarski klub i Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare na 7. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 19 - 29. 09. 2019. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.

Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 22. rujna iz Rijeke, nakon čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 26. rujna, flota starta u četvrtak 26. rujna u obratnom smjeru prema Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u nedjelju 29. rujna u Rijeci.

Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni jedriličarski doživljaj.

Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih rekorda.

Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prijave u uplate startnine prije 01.01.2019. (450 EUR). Također dodatni popusti dostupni su i za jedrilice koje sudjeluju na samo jednoj etapi.

Više detalja u oglasu regate, te o mjestu održavanja i logistici u Rijeci i Tivtu. Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem on-line prijavnice. Nadamo se da će popis prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
 

 


na vrh ↑