Novosti

 









 
 


Regata tisuću otoka je kao i svaka utrka jedrilica, mala ili velika: priprema, izazov, avantura, poštivanje prirode i briga o sigurnosti jedrilice i posade. Sve to pokazalo je ovogodišnje jubilarno 10. izdanje regate koje prolazi između više od 1000 otoka hrvatskog dijela Jadrana, a koja svake godine donosi nešto novo što je u proteklih 10 izdanja privuklo 77 jedrilica iz 17 država.

Ove se godine na startu Rijeci našlo 7 jedrilica, a obje etape će se još dugo prepričavati kao potpuno suprotne sažimajući bit navigacijskog jedrenja. Nakon najsporije prve etape u dosadašnjih 10 regata, koja je zahtijevala puno strpljenja i borbe s bonacama, vremenska prognoza prije druge etape od Tivta do Rijeke najavila je potpuno suprotne uvjete s jakim jugom na južnom Jadranu i prelaskom na buru u srednjem i sjevernom Jadranu.

Start ispred marine Porto Montenegro u cijelom zaljevu Boke Kotorske podsjetio je na prvu etapu kada brzine jedrilica nisu prelazile 3 čvora, ali obilaskom najjužnije točne hrvatske obale i izlaskom na otvoreno more prema otočiću Sv. Andrija pokazala se točnost vremenske prognoze. Jako jugo uzrokovalo je tehničke probleme na jedrilici „Emilia“ koja je prva morala odustati te je skrenula s kursa u Dubrovnik.

Austrijski „Istros“ prošao je kroz neveru kod Paklinskih otoka gdje je morao upaliti motor radi sigurnosti i sve je dobro prošlo. Međutim nakon što su udari bure dosegli i više od 30 čvorova kormilar i posada ne poznajući dovoljno brod koji je iznajmljen samo za ovu regatu odlučili su iz sigurnosnih razloga odustati te su se sklonili u Šibenik.

Pobjednik prve etape, slovenski „Karpo“ s dvočlanom posadom oca i sina Maksa i Matica Vrečka ostao je tako jedina jedrilica u regati sa jakom željom i odlučnošću da dođu do cilja u Rijeci. Nakon borbe najprije s jugom a onda burom uz samo dva člana posade kroz cijelu noć, u 05:41 „Karpo“ je poslao poruku regatnom odboru: „Pokušali smo proći kroz Virsko more dok je bilo 25-35 čvorova bure, sad je pojačalo na 35 – 44 čvorova i nastaviti jedrenje u takvim uvjetima na žalost, nije više moguće. Valovi su i do 2 metra i jedrilica je doživjela nekoliko jakih udara. S prognozom koju imamo da vjetar neće uskoro oslabiti odluka da odustanemo od druge etape je jedina razumna. Vraćamo se prema Zadru.“

Tako će druga etapa ovogodišnje regate ostati zabilježena kao prva koju nitko nije završio. Sigurnost jedrilica i posada je ispred svega i sve odluke o odustajanju donesene su temeljem ispravnih procjena kormilara i posada. Rezultati prve etape su tako postali i konačni gdje su se u listu pobjednika Regate tisuću otoka upisali:

1. Karpo, Elan 450, Maks Vrečko, Slovenija
2. Emilia, X4.6, Alfred Vorderegger, Austrija
3. Talanta, Pogo 40 S2, Micheal Puehse, Austrija

Bez obzira na sve nedaće i teške uvjete, organizator želi dobrodošlicu svim posadama u natjecanju slijedeće godine koje je objavljeno za 14-23. rujna 2024. Skorim otvaranjem ACI Gitone marine u Rijeci steći će se još atraktivnije okruženje i uvjeti i za veće flote u godinama koje dolaze. Rezultati ...
 








 
 


Na startu prve etape 10. Regate tisuću otoka, teško je bilo očekivati da će se oboriti rekord koji na kursu od 278 NM od Rijeke do Porto Montenegra od 2015. drži mađarska jedrilica „Wild Joe“ u vremenu od 27:24:05 sati. Međutim, jedan je rekord ipak oboren. Ovogodišnja prva etapa je najsporija u dosadašnjih 10 izdanja Regate tisuću otoka. Slovenskoj jedrilici „Karpo“ s trebalo je 80:24:58 sati da prođu linijom cilja ispred marine Porto Montenegro u Tivtu.

I dok je start u Rijeci i plovidba kroz Kvarner u uvjetima vrlo slabog vjetra već postala poznata svima koji se ikada bili na ovo regati, nedugo nakon starta vidjeli smo nešto po prvi put. Slovenska posada jedrilice „Chili“ odlučila se na kurs sa zapadne strane otoka Cresa koji je sigurno duži ali očekujući povoljniji vjetar riskirali su i u konačnici se pokazalo da odluka nije bila loša, ali na žalost zbog oštećenja jedra morali su odustati kod Ilovika. Austrijski trimaran „Lightness“ također je morao odustati zbog tehničkih problema dok su ostale jedrilice nastavile borbu s laganim vjetrovima i bonacama za koje je trebalo dosta strpljenja i živaca jer jedriličarima je ipak najgore kad nema vjetra. Sve ostalo lakše je podnijeti.

Vremensko ograničenje završavanja je 72 sata nakon starta u Rijeci, s tim da se ono produljuje na 88 sati ako niti jedna jedrilica ne završi unutar 56 sati nakon starta. To je postalo očito kad su jedrilice nakon 56 sati bile skoro 100 NM od cilja očekujući vjetar u akvatoriju oko Visa. Konačno, jugo je zapuhalo i sve brige su zaboravljene a onda je uz kišu uslijedio ulaz i zaljev Boke Kotorske te veliko olakšanje završavanja nakon više od 3 dana jedrenja.

Slovenski „Karpo“ i austrijska „Emilia“ gotovo cijelu regatu su jedrili vrlo blizu i izmjenjivali u vodstvu, a „Karpo“ je stekao značajnu prednost na ulazu u zaljev Boke kotorske završivši malo više od 2 sata ispred „Emilije“. Čim je „Karpo“ presjekao liniju cilja, bilo je jasno i da je ukupni pobjednik prve etape po korigiranom vremenu jer ga nitko više nije mogao prestići. Ova pobjeda dobiva još više na vrijednosti obzirom da je ostvarena dvočlanom posadom koju čine otac i sin Maks i Matic Vrečko. Treća je austrijska „Talanta“ koje je završila malo iza ponoći ulazeći u peti dan jedrenja nakon starta.

Zbog ovako dugu trajanja prve etape, organizatori su morali promijeniti raspored te će se dodjela nagrada prve etape održati u petak, 22.09 u 12:00, nakon čega je predviđen start druge etape u 18:00. Rezultati ...
 









 
 


Riječki jedriličarski klub i Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare na 10. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 16 - 25 09. 2023. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.

Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim rezultatima. Prva etapa starta u 12:00 u ponedjeljak, 18. rujna iz Rijeke, nakon čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u marini Porto Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u četvrtak 21. rujna, flota starta u petak 22. rujna u obratnom smjeru prema Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u ponedjeljak 25. rujna u Rijeci.

Regata 1000 otoka + 2 održat će se u četvrtak, 21. rujna u zaljevu Boke Kotorske. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni jedriličarski doživljaj.

Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih rekorda.

Više detalja u oglasu regate, te o logistici u Rijeci i Tivtu. Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem on-line prijavnice. Nadamo se da će popis prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
 

 


na vrh ↑