Novosti

 
 








 

 

Lucia X Slovaka Milana Fabiana s hrvatskom posadom i Mladenom Kraljićem za kormilom pobjednik je 6. Regate tisuću otoka. Druga etapa od Tivta do Rijeke promijenila je samo smjer kursa kojim se jedri između više od 1000 otoka hrvatske obale Jadrana, dok je bura ostala konstanta o kojoj će se još dugo pričati nakon regate. 

Nakon odustajanja 5 jedrilica u prvoj etapi, na startu ispred Porto Montenegra u četvrtak, 27.09. našle su se 4 jedrilice od kojih su drugu etapu na kraju završile samo dvije. Prvi je odustao mađarski Wild Joe zbog problema s baterijama i pogonom novo instaliranih bočnih krila (Dynamic Stability System) ne želeći riskirati i sudjelovanje na Rolex Middle Sea Race-u na Malti za tri tjedna na otprilike pola kursa prve etape vezali su se na sigurno u svoju matičnu luku Marine Kremik kraj Primoštena. Time su u igri za ukupnu pobjedu regate ostali Godspeed 52 s Peterom Steinkoglerom, Lucia X s Mladenom Kraljićem i Stribor s Jeremijom Kurbanovićem i sve su tri jedrilice u tom trenutku imale šansu osvojiti naslov ukupnog pobjednika.

Austrijski Godspeed 52 se izdvojio u realnom vremenu ispred Lucie X i Stribora i samo je bilo pitanje može li napraviti dovoljnu razliku za pobjedu u korigiranom vremenu. Međutim, što se dulje jedrilio Lucia X je smanjivala prednost Godspeeda i odvajala se od Stribora te je u zadnji dio regate na oko 12 NM iza Godspeeda 52. Kada je Goodspeed 52 presjekao liniju cilja u riječkoj luci nakon 56:38:50 sati jedrenja, Lucia X trebala je završiti do 00:45 u nedjelju 30.09. što je za njih bilo lako dostižno obzirom na zaostatak u realnom vremenu i buru koja ih je vodila do cilja u Rijeci gdje su završili u subotu 29.09.2018. u 21:03:50 i preuzeli vodstvo u drugoj etapi a time i u ukupnom poretku. 

Stribor je tako ostao jedina jedrilica u regati i imao je priliku čak i za ukupnu pobjedu ako bi završili do nedjelje u 04:07. Međutim bura je opet pojačala i pokazala svoje lice po tko zna koji put na ovogodišnjoj regati te uzimajući u obzir sigurnost broda i posade Stribor se odlučuje usidriti u zavjetrini s južne strane otoka Paga u noći sa subote na nedjelju. Kako je u nedjelju ujutro bilo jasno da ne mogu završiti drugu etapu u vremenskom ograničenju morali su odustati i do Rijeke doći na motor i zadržati 3 mjesto u ukupnom poretku. Ipak treba im odati priznanje za cijeli pothvat koji je uključivao najam broda u Šibeniku, zatim plovidbu do Rijeke, završenu prvu etapu do Tivta, zamalo završenu drugu etapu nakon koje slijedi povratak brodom u Šibenik.

Drugoplasirani, austrijski Godspeed 52 ovom je regatom započeo projekt sudjelovanja na svim najvećim svjetskim odobalnim regatama te će uz Wild Joe za tri tjedna sudjelovati na Rolex Middle Sea Race-u na Malti.

Pobjednik Lucia X je jedina jedrilica koja je sudjelovala na svim dosadašnjim regatama tisuću otoka, a uz prošlogodišnju pobjedu u ORC Grupi 3 na Rolex Middle Sea Race-a ova je posada još jednom pokazala da je najspremnija u uvjetima jakog vjetra koji su obilježili obje etape ovogodišnje regate. U posadi Lucie X bili su: Mladen Kraljić, Karlo Kraljić, Mladen Kvasić, Dinko Petrov, Neven Cuculić, Vlado Grego, Martin Tvrdon i Alen Mrakovčić.. Konačni rezultati ...

Završetkom ovogodišnje regate počinju pripreme za 7. Regatu tisuću otoka koja će se na istom kursu održati od 19 - 29.09.2019.
 












 

 


Austrijska jedrilica Godspeed 52 Petera Steinkoglera pobjednik je prve etape 6. Regate tisuću otoka na 278 NM dugom kursu of Rijeke do Tivta. Kad bi se ova etapa opisala jednom rječju bila bi to – bura. O jakom, suhom i mahovitom vjetru koji puše duž izdužene obale Jadranskog mora, a nastaje tako što se hladan zrak iz kopnenog zaleđa ruši niz strme obronke gorskog lanca i kroz uske primorske drage prema moru napisane su knjige i studije, ali i dalje osatje vječiti izazov jedriličarima kako ukrotiti buru.

Nije ovo prvi puta da je bura obilježila Regatu tisuću otoka, ali ovogodišnja bura utjecala je na regatu prije njenog početka i tijekom same regate. Prije starta regate prognoza je bila jasna. Prvi dio kursa mogao se proći po laganom vjetru ali već 10-12 sati nakon starta najavljivani su udari bure do 60 čvorova a neki su najavaljivali čak i 80 čvorova. U današnje vrijeme interneta i dostupnosti informacija i različitih vremenskih prognoza odluke startati regatu ili ne donose se lakše i razumljivo je da je sigurnost jedrilica i posada uvijek na prvom mjestu. Tako je već na početku smanjena lista natjecatelja s izvorno privaljenih 17 jedrilica iz 10 država te se na startu u Rijeci našlo 9 jedrilica među kojima i jedan višetrupac.

Kako je i najavljeno, start je bio gotovo bez vjetra i jedrilice s polako krenule između otoka Krka i Cresa što je poznato kao područje bonaca u kojem treba dosta strpljenja sve dok se ne prođe otok Plavnik. Očekivano, u vodstu po realnom vremenu bio je mađarski Wild Joe. Međutim, uzimajući u obzir prognozu i kurs koji bi trebali jedriti Wild Joe kod Silbe odlučio stati i u Malom Lošinju čekati na slabljene bure. Nedugo zatim, praćenje regate postaje kao praćenje brodova tko je u kojoj luci. Cassiopeia je stala u Rabu, Cleansport One u Saliju, trimaran Sayg I u Iloviku, dok je Hispaniola bila prva jedrilica koje je morala odustati od regate te se vratila u Rijeku.

S druge strane, austrijski Godspeed 52 nastavio je jedriti odabravši prolaz kroz Zadarski kanal gdje je bura nešto slabija što će se na kraju pokazati kao presudno za pobjedu u ovoj etapi. U igri su još bili i slovačka Lucia X Milana Fabiana s hrvatskom posadom iz JK Plav, Krk te crnogorska posada Jeremije Kurbanovića na Striboru. Sve su jedrilice nekoliko puta tražile zavjetrinu kako bi zamjenile jedra na olujni set i još jedanput se pokazalo zašto je provjera sigurnosne opreme pred start ove regate tako važna.

U međuvremenu, Cleansport One i Sayg I morali su definitivno odustati od regate, dok su najprije Cassiopeia a zatim i Wild Joe nakon više od 24 sata stajanja u Malom Lošinju odlučili nastaviti regatu i probati stići u Tivat unutar vremenskog ograničenja koje je isticalo za 29 sati.

Godspeed 52 je presjekao liniju cilja ispred marine Porto Montenegro u utorak, 25.09. u 14:36:52 nakon 50:36:52 sati po buri od 40 čvorova koja i dalje nije jenjavala. U tom trenutku dvije su jedrilice još uvijek mogle preuzeti vodstvo po korigiranom vremenu. Lucia X je krenua u trku s vremenom kako bi završila do 19:32, ali na kraju joj je nakon više od 56 sati jedrenja nedostajalo 36 minuta za pobjedu ove etape. Dorbom rezultatu nadala se uz svesrdnu podršku putem društvenih mreža i crnogorska posada Stribora koja se u svoje domaće vode trebala vratiti do 02:30 što se u jednom trenutku i činilo moguće ali uz skraćena olujna jedra na kraju su završili u 05:11:11 što je bilo dovoljno za treće mjesto u prvoj etapi. Godspeed 52 je tako zasluženo pobjedio u realnom i korigiranom vremenu te u drugu etapu ulazi kao favorit za ukupnu pobjedu 6. regate tisuću otoka.

Nakon što se ponovno uključio u regatu Wild Joe je izazivao najviše pažnje na online sustavu praćenja jedrilica jer je dostizao brzine i od 28 čvorova. Međutim, logisitički razlozi organizacije posade i dolaska na cilju Tivtu u izvorno predviđeno vrijeme primorali su ih da u noći s utorka na srijedu objave povlačenje iz regate i stignu da Tivta motorom. Prije ulaska u Boko-kotorski zaljev zabilježili su još uvijek udare bure od 50 čvorova.

U svakom slučaju treba odati priznanje svim jedriličarima, a posebno onima koji su završili prvu etapu koja će se dugo pamtiti i prepričavati. Jedrilice sada imaju jedan dan odmora, a u četvrtak, 27.09. u 12:00 startat će drugu etapu od Tivta do Rijeke.
 







 

 


Točno u podne u nedjelju 23.09. gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel označio je start 6. Regate tisuću otoka na moru ispred Rijeke. Start je protekao u uvjetima vrlo slabog vjetra, iako prognoza uzduž 278 NM duge rute do marine Porto Montenegro u Tivtu najavaljuje, najprije jugo a zatim i buru od 25 čvorova s udarima i do 40 čvorova.

Takva je prognoza uzrok odustajanja nekoliko jedrilica pred sam start regate za koju je bilo prijavljeno 17 jedrilica iz 10 država. Međutim takva prognoza daje i mogućnost obaranja rekorda u jedrenom vremenu prve etape koji od 2015. drži mađarski Wild Joe s 27:24:25 sati. Ove godine Wild Joe dolazi potpuno obnovljen s “Dynamic Stabilty Systemom” bočnim krilima koja u visini vodne linije horizontalno izlaze iz trupa jedrilice i doprinose stabilitetu.

Po prvi put na Regati tisuću otoka sudjeluje austrijski Godspeed, Farr 52 Petera Steinkoglera koji se s Wild Joeom odmah poveo na startu i obilasku prve oznake. Najveća jedrilica regate je 22-metarska mađarska Cassiopea 68, Demetera Nobilisa koja je na Regatu tisuću otoka došla iz Barcelone. Slovačka Lucia X s hrvatskom posadom iz JK Plav, Krk pobjednici su svoje grupe na prestižnoj Rolex Middle Sea regati prošle godine, ali i jedina jedrilica koja je sudjelovala na svim dosadašnjim Regatama tisuću otoka. Danas je ipak liniju starta u Rijeci prva presjekla jedrilica Stribor u najmu crnogorske posade iz JK Delfin iz Tivta pa se do kraja prve etape očekuje zanimljiva borba kako u realnom tako i u korigiranom vremenu.

Jedrenje od Rijeke do Tivta znači da regata prolazi među doslovno tisuću otoka. Otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Svetog Andriju u prvoj etapi koja kreće iz Rijeke treba ostaviti desno. Osim oznaka na startu i cilju, nema drugih ograničenja kursa i na volju je svakoj posadi odabrati najbolji kurs. Prve jedrilice se očekuju na cilju u Tivtu tijekom ponedjeljka 24.09.
 


 


I ove godine objavljujemo Facebook foto natječaj Regate tisuću otoka. Zahvaljujući Ventexu, službenom IT pokroviitelju regate, glavna nagrada je Overmax sportska kamera Activecam 4.1 HD kamera. Pravila su sljedeća:

  • Fotografije s jedrilica koje se natječu moraju se poslati porukom preko Thousand Island Race Facebook stranice ili e-mailom na scor@scor.hr

  • Odmah po primitku fotografije će se objaviti na Facebook zidu

  • Pobjenik je fotografija koja dobije najviše "Sviđa mi se" do nedjelje, 30.09. u 12:00

  • Izjednačenost će se rješiti u korist fotografije koja je objavljena ranije

  • Prihvaćanjem natjecanja otganizatoru se daju prava korištenja fotografija u promotivne svrhe










 


Riječki jedriličarski klub i Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare ne 6. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 20 - 30. 09. 2018. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.

Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 23. rujna iz Rijeke, nakon čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 26. rujna, flota starta u četvrtak 27. rujna u obratnom smjeru prema Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u nedjelju 30. rujna u Rijeci.

Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni jedriličarski doživljaj.

Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih rekorda.

Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prijave u uplate startnine prije 01.01.2018. (450 EUR). Također dodatni popusti dostupni su i za jedrilice koje sudjeluju na samo jednoj etapi.

Više detalja u oglasu regate, te o mjestu održavanja i logistici u Rijeci i Tivtu. Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem on-line prijavnice. Nadamo se da će popis prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
 

 


na vrh ↑