Novosti

 
 



















 


 

Češka posada Pavela Belhrada na jedrilici 01 Express pobjednik je 5. Regate tisuću otoka. Druga etapa koja je startala u četvrtak, 21.09. ispred marine Porto Montenegro u Tivtu, a završila u nedjelju, 24.09. u Rijeci još je jednom pokazala koliko uvjeti na kursu od 279.7 NM između više od 1000 jadranskih otoka mogu biti različiti i nepredvidivi pri čemu treba puno strpljenja ali i snage i izdržljivosti kako posada tako i jedrilica.

Izlazak iz zaljeva Boke Kotorske ove je godine uz povoljniji vjetar prošao nešto brže nego prošle godine a odmah nakon što su jedrilice zaobišle rt Prevlaku, najjužnijiu točku hrvatskog kopna dočekao ih je snažniji vjetar sjevernih i sjeverozapadnih smjerova snage i do 20 čvorova što je značilo jedrenje uz vjetar i dosta vala baš onako kako se očekuje na ovakvoj odobalnoj regati. Snagu vjetra najbolje je osjetila posada Lucia X. Nakon što im je pukao podigač prednjeg jedra član posade popeo se na jarbol, ali vjetar je ipak bio prejak za takav popravak te se se morali vratiti u zavjetrinu rta Prevlake gdje su uspješno popravili oštećenje ali izgubili značnajno vrijeme.

Iako prognoza vjetrova za drugi dio etape nije bila baš obećavajuća nekako su se svi nadali da će idealni uvjeti za jedrenje potrajati što duže. Međutim nakon nešto više od polovice prve etape zavladali su potpuno suprotni vremenski uvjeti. Vjetar je potpuno oslabio i krenula je borba s bonacom gotovo 100 NM. Jedrilice su stajale i ponovno kretale pokušavajući iskoristiti svaki dašak vjetra pri čemu su postizale brzine od samo 3-4 čvora što je značilo skoro dva dana i dvije naporne noći.

Vremensko ograničenje završavanja na cilju u Rijeci bilo je 72 sati nakon starta odnosno u podne u nedjelju 21.09. Također pravilima je propisano da ako prva jedrilica završi nakon više od 56 sati vremensko ograničenje povećava se za dodatnih 16 sati. Međutim da bi se to dogodilo trebalo je da bar jedna jedrilica završi i unutar 72 sata. U nedjelju ujutro jedrilice su bile na 9 do 20 NM do cilja a u 9 sati ujutro cijeli Kvarner bio je u bonaci i izgledalo je skoro nemoguće da itko završi do 12:00 sati. Ipak, kao naručena došla je nevera s Kvarnera, donijelu buru i najprije pomogla čileanskom Mardivinu Miguela Gonzalesa da prvi presječe liniju cilja u 09:45:47 i tako učini drugu etapu valjanom a zatim i svim ostalim jedrilicama da završe do 14:00 sati. S malim razlikama završavanja u realnom vremenu po korigiranom vremenu najbolje su bile tri jedrilice koje su završile zadnje, a ukupni rezultati pokazali su koliko je regata na kraju bila izjednačena te da za ukupnu pobjedu nakon dvije etape od 279 NM na kraju mogu odlučivati minute.

Pobjedom u drugoj etapi češka posada Pavela Belehrada na jedrilici 01 Express iznajmljenoj u hrvatskoj charter floti s 5. mjestom u prvoj etapi osvojila je naslovo pobjednika sa 6 bodova ispred čileanskog Mardivina Miguela Gonzalesa sa 7 bodova (2 i 5. mjesto) koliko je imao i treće plasiarni slovenski Macropus s Boštjanom Jančarom (4 i 3. mjesto) a isto bodova s 3. i 4. mjestom osvojila je litavska Hispaniola ali je Macropus bolje plasiran zahvaljujći boljem rezultatu u zadnjem jedrenju. Još jedna češka posada na jedrilici Sultan također iznajmljenoj u Hrvatskoj zauzela je 5 mjesto s 8 bodova (6. i 2. mjesto) zaokruživši tako prvih 5 mjesta sa samo dva boda razlike.

U konkurenciji višetrupaca njemački Proteus Wernera Stoltza nije ima konkurencije jer ostale jedrilice nisu jedrile drugu etapu, a Proteus je na cilj u Rijeci došao u 12:52:10.. Konačni rezultati ...
 










 


Latvijska Roccabella Edgarsa Salmanisa pobjednik je prve etape 5. Regate tisuću otoka. Ove su godine gotovo na cijelom kursu jedrilice pratili povoljni vjetrovi, iako se na kraju ispostavilo da je prva etapa bila drukčija nego prethodnih godina. Startalo se u Rijeci po laganom vjetru gdje se čileanski Mardivino izdvojio te je u jednom trenutku izgledalo da će po prvi puta jedna jedrilica obzirom na prognozu odabrati kurs sa zapadne strane otoka Cresa. Međutim vjetar je ubrzo popunio Kvarner te se ispostavilo da bi manje riskantan kurs ipak bio ostaviti otok Cres s desne strane i nastaviti kroz mala vrata između Krka i Cresa.

Ovogodišnja flota je prilično izjednačena u performansama te se sve jedrilice na cijelom kursu često bile unutar samo nekoliko nautičkih milja. Prosječne brzine bile su uglavnom od 8 – 10 čvorova sve do ponedjeljka ujutro gdje je u području između Šibenika i Rogoznice zavladala bonaca što je značilo predah i čekanje maestrala. Prethodnih godina jedan od odlučnih trenutaka u regati bio je ostaviti Korčulu desno ili odlučiti se na prolaz kroz Korčulanski kanal između Hvara i Korčule. Međutim ove su godine sve jedrilice odlučile ostaviti Korčulu desno što se pokazalo i kao dobar odabir u izbjegavanju pijavica koje su se pojavile oko Korčule nakon prolaza flote.

I onda se na kraju još jednom pokazala nepredvidljivost zaljeva Boke Kotorske. Na cilj u Tivtu ispred marine Porto Montenegro prvi je stigao čileanski Mardivino Miguela Gonzalesa nakon 52:41:19 sati jedrenja nadajući se da će to biti dovoljno i za pobjedu u korigiranom vremenu. Međutim, latvijska Roccabella završila je skoro točno 2 sata nakon Mardivina što je bilo dovoljno za 43:08 minuta prednosti u korigiranom vremenu. Vjetar je tada počeo opadati u zaljevu Boke Kotorske te je vrijeme radilo za Roccabellu. Uz sustav praćenja pozicija jedrilica u realnom vremenu na web stranicama regate, objavljivana su vremena u kojima ostale jedrilice moraju završiti da bi preuzele vodstvo po korigiranom vremenu. Dok su ta vremena prikazana u zelenoj boji jedrilice su još imale šanse prestići Rocabellu, ali kad su sva vremena postala crvena to je značilo i konačnu potvrdu Roccabelle kao pobjednika prve etape. Mardivino je zadržao drugo mjesto ispred litavske Hispaniole Sauiliusa Veselauskasa na trećem mjestu. Ostale jedrilice završavale su do dugo u noć između utorka, 19.09 i srijede 20.09.

U konkurenciji višetrupaca austrijska jedrilica Sayg I je morala odustati kod Šibenika srećom bez oštećenja i problema za posadu te je, nakon što britanski Proper Job Two nije startao prvu etapu, njemački Proteus Wernera Stoltza ostao jedini višetrupac u regati i presjekao liniju cilja nakon 57:23:56 sati kao četvrta jedrilica ukupno u realnom vremenu.

U srijedu 20.09. planirana je Regata tisuću otoka + 2 u zaljevu Boke kotorske kojoj će se pridružiti nekoliko crnogorskih posada, da bi u četvrtak 21.09. točno u podne startala druga etapa od Tivta fo Rijeke. Kako latvijska Rocabella neće sudjelovati na drugoj etapi bit će izuzetno zanimljivo pratiti borbu za naslov ukupnog pobjednika 5. Regate tisuću otoka
 




 


I ove godine objavljujemo Facebook foto natječaj Regate tisuću otoka. Zahvaljujući Ventexu, službenom IT pokroviitelju regate, HD kamera i VR Naočale dodijelit će se za svaku etapu. Pravila su sljedeća:

  • Fotografije s jedrilica koje se natječu moraju se poslati porukom preko Thousand Island Race Facebook stranice ili e-mailom na scor@scor.hr

  • Odmah po primitku fotografije će se objaviti na Facebook zidu

  • Pobjenik je fotografija koja dobije najviše "Sviđa mi se"
    - za 1. etapu: do srijede, 20.09. u 12:00
    - za 2. etapu: do nedjelje, 24.09. u 12:00

  • Izjednačenost će se rješiti u korist fotografije koja je objavljena ranije

  • Prihvaćanjem natjecanja otganizatoru se daju prava korištenja fotografija u promotivne svrhe












 
 


Riječki jedriličarski klub i Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare ne 5. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 14 - 24. 09. 2017. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.

Format regate ostaje isti kao i u prethodna četiri izdanja. Regata se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 17. rujna iz Rijeke, nakon čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok, Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 20. rujna, flota starta u četvrtak 21. rujna u obratnom smjeru prema Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u nedjelju 24. rujna u Rijeci.

Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni jedriličarski doživljaj.

Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih rekorda.

Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za prvih 20 prijavljenih jedrilica (500 EUR) odnosno 600 EUR za 21 – 30. prijavljenu jedrilicu.

Više detalja u oglasu regate, te o mjestu održavanja i logistici u Rijeci i Tivtu. Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem on-line prijavnice. Nadamo se da će popis prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
 

 


na vrh ↑