|
|
Češka posada Pavela Belhrada na jedrilici 01
Express pobjednik je 5. Regate tisuću otoka. Druga etapa koja je
startala u četvrtak, 21.09. ispred marine Porto Montenegro u Tivtu,
a završila u nedjelju, 24.09. u Rijeci još je jednom pokazala koliko
uvjeti na kursu od 279.7 NM između više od 1000 jadranskih otoka
mogu biti različiti i nepredvidivi pri čemu treba puno strpljenja
ali i snage i izdržljivosti kako posada tako i jedrilica.
Izlazak iz zaljeva Boke Kotorske ove je godine uz povoljniji vjetar
prošao nešto brže nego prošle godine a odmah nakon što su jedrilice
zaobišle rt Prevlaku, najjužnijiu točku hrvatskog kopna dočekao ih
je snažniji vjetar sjevernih i sjeverozapadnih smjerova snage i do
20 čvorova što je značilo jedrenje uz vjetar i dosta vala baš onako
kako se očekuje na ovakvoj odobalnoj regati. Snagu vjetra najbolje
je osjetila posada Lucia X. Nakon što im je pukao podigač prednjeg
jedra član posade popeo se na jarbol, ali vjetar je ipak bio prejak
za takav popravak te se se morali vratiti u zavjetrinu rta Prevlake
gdje su uspješno popravili oštećenje ali izgubili značnajno vrijeme.
Iako prognoza vjetrova za drugi dio etape nije bila baš obećavajuća
nekako su se svi nadali da će idealni uvjeti za jedrenje potrajati
što duže. Međutim nakon nešto više od polovice prve etape zavladali
su potpuno suprotni vremenski uvjeti. Vjetar je potpuno oslabio i
krenula je borba s bonacom gotovo 100 NM. Jedrilice su stajale i
ponovno kretale pokušavajući iskoristiti svaki dašak vjetra pri čemu
su postizale brzine od samo 3-4 čvora što je značilo skoro dva dana
i dvije naporne noći.
Vremensko ograničenje završavanja na cilju u Rijeci bilo je 72 sati
nakon starta odnosno u podne u nedjelju 21.09. Također pravilima je
propisano da ako prva jedrilica završi nakon više od 56 sati
vremensko ograničenje povećava se za dodatnih 16 sati. Međutim da bi
se to dogodilo trebalo je da bar jedna jedrilica završi i unutar 72
sata. U nedjelju ujutro jedrilice su bile na 9 do 20 NM do cilja a u
9 sati ujutro cijeli Kvarner bio je u bonaci i izgledalo je skoro
nemoguće da itko završi do 12:00 sati. Ipak, kao naručena došla je
nevera s Kvarnera, donijelu buru i najprije pomogla čileanskom
Mardivinu Miguela Gonzalesa da prvi presječe liniju cilja u 09:45:47
i tako učini drugu etapu valjanom a zatim i svim ostalim jedrilicama
da završe do 14:00 sati. S malim razlikama završavanja u realnom
vremenu po korigiranom vremenu najbolje su bile tri jedrilice koje
su završile zadnje, a ukupni rezultati pokazali su koliko je regata
na kraju bila izjednačena te da za ukupnu pobjedu nakon dvije etape
od 279 NM na kraju mogu odlučivati minute.
Pobjedom u drugoj etapi češka posada Pavela Belehrada na jedrilici
01 Express iznajmljenoj u hrvatskoj charter floti s 5. mjestom u
prvoj etapi osvojila je naslovo pobjednika sa 6 bodova ispred
čileanskog Mardivina Miguela Gonzalesa sa 7 bodova (2 i 5. mjesto)
koliko je imao i treće plasiarni slovenski Macropus s Boštjanom
Jančarom (4 i 3. mjesto) a isto bodova s 3. i 4. mjestom osvojila je
litavska Hispaniola ali je Macropus bolje plasiran zahvaljujći
boljem rezultatu u zadnjem jedrenju. Još jedna češka posada na
jedrilici Sultan također iznajmljenoj u Hrvatskoj zauzela je 5
mjesto s 8 bodova (6. i 2. mjesto) zaokruživši tako prvih 5 mjesta
sa samo dva boda razlike.
U konkurenciji višetrupaca njemački Proteus Wernera Stoltza nije ima
konkurencije jer ostale jedrilice nisu jedrile drugu etapu, a
Proteus je na cilj u Rijeci došao u 12:52:10..
Konačni rezultati ...
|
|
|
Latvijska Roccabella Edgarsa Salmanisa pobjednik
je prve etape 5. Regate tisuću otoka. Ove su godine gotovo na
cijelom kursu jedrilice pratili povoljni vjetrovi, iako se na kraju
ispostavilo da je prva etapa bila drukčija nego prethodnih godina.
Startalo se u Rijeci po laganom vjetru gdje se čileanski Mardivino
izdvojio te je u jednom trenutku izgledalo da će po prvi puta jedna
jedrilica obzirom na prognozu odabrati kurs sa zapadne strane otoka
Cresa. Međutim vjetar je ubrzo popunio Kvarner te se ispostavilo da
bi manje riskantan kurs ipak bio ostaviti otok Cres s desne strane i
nastaviti kroz mala vrata između Krka i Cresa.
Ovogodišnja flota je prilično izjednačena u performansama te se sve
jedrilice na cijelom kursu često bile unutar samo nekoliko nautičkih
milja. Prosječne brzine bile su uglavnom od 8 – 10 čvorova sve do
ponedjeljka ujutro gdje je u području između Šibenika i Rogoznice
zavladala bonaca što je značilo predah i čekanje maestrala.
Prethodnih godina jedan od odlučnih trenutaka u regati bio je
ostaviti Korčulu desno ili odlučiti se na prolaz kroz Korčulanski
kanal između Hvara i Korčule. Međutim ove su godine sve jedrilice
odlučile ostaviti Korčulu desno što se pokazalo i kao dobar odabir u
izbjegavanju pijavica koje su se pojavile oko Korčule nakon prolaza
flote.
I onda se na kraju još jednom pokazala nepredvidljivost zaljeva Boke
Kotorske. Na cilj u Tivtu ispred marine Porto Montenegro prvi je
stigao čileanski Mardivino Miguela Gonzalesa nakon 52:41:19 sati
jedrenja nadajući se da će to biti dovoljno i za pobjedu u
korigiranom vremenu. Međutim, latvijska Roccabella završila je skoro
točno 2 sata nakon Mardivina što je bilo dovoljno za 43:08 minuta
prednosti u korigiranom vremenu. Vjetar je tada počeo opadati u
zaljevu Boke Kotorske te je vrijeme radilo za Roccabellu. Uz sustav
praćenja pozicija jedrilica u realnom vremenu na web stranicama
regate, objavljivana su vremena u kojima ostale jedrilice moraju
završiti da bi preuzele vodstvo po korigiranom vremenu. Dok su ta
vremena prikazana u zelenoj boji jedrilice su još imale šanse
prestići Rocabellu, ali kad su sva vremena postala crvena to je
značilo i konačnu potvrdu Roccabelle kao pobjednika prve etape.
Mardivino je zadržao drugo mjesto ispred litavske Hispaniole
Sauiliusa Veselauskasa na trećem mjestu. Ostale jedrilice završavale
su do dugo u noć između utorka, 19.09 i srijede 20.09.
U konkurenciji višetrupaca austrijska jedrilica Sayg I je morala
odustati kod Šibenika srećom bez oštećenja i problema za posadu te
je, nakon što britanski Proper Job Two nije startao prvu etapu,
njemački Proteus Wernera Stoltza ostao jedini višetrupac u regati i
presjekao liniju cilja nakon 57:23:56 sati kao četvrta jedrilica
ukupno u realnom vremenu.
U srijedu 20.09. planirana je Regata tisuću otoka + 2 u zaljevu Boke
kotorske kojoj će se pridružiti nekoliko crnogorskih posada, da bi u
četvrtak 21.09. točno u podne startala druga etapa od Tivta fo
Rijeke. Kako latvijska Rocabella neće sudjelovati na drugoj etapi
bit će izuzetno zanimljivo pratiti borbu za naslov ukupnog
pobjednika 5. Regate tisuću otoka
|
|
|
I ove godine objavljujemo Facebook foto natječaj Regate tisuću
otoka. Zahvaljujući Ventexu, službenom IT pokroviitelju regate,
HD kamera i VR Naočale dodijelit će se za svaku etapu. Pravila su sljedeća:
-
Fotografije s jedrilica koje se natječu
moraju se poslati porukom preko
Thousand Island Race Facebook stranice ili e-mailom na
scor@scor.hr
-
Odmah po primitku fotografije će se objaviti
na Facebook zidu
-
Pobjenik je fotografija koja dobije najviše
"Sviđa mi se"
- za 1. etapu: do srijede, 20.09. u 12:00
- za 2. etapu: do nedjelje, 24.09. u 12:00
-
Izjednačenost će se rješiti u korist
fotografije koja je objavljena ranije
-
Prihvaćanjem natjecanja otganizatoru se daju
prava korištenja fotografija u promotivne svrhe
|
|
|
Riječki jedriličarski klub i
Porto Montenegro Yacht Club sa zadovoljstvom pozivaju jedriličare ne
5. Regatu tisuću otoka na kursu od Rijeke do Tivta i nazad od 14 -
24. 09. 2017. Regata koja prolazi između više od 1000 jadranskih
otoka jedri se na kursu za koji volimo reći da je najbolji kurs za
navigacijske regate koji priroda može dizajnirati.
Format regate ostaje isti kao i u prethodna četiri izdanja. Regata
se sastoji od dvije etape od kojih jedrilice mogu izabrati jedriti
samo prvu etapu, samo drugu etapu ili obje etape s ukupnim
rezultatima. Prva etapa starta u nedjelju 17. rujna iz Rijeke, nakon
čega flota ostavlja desno otoke Unije, Susak, Premudu, Dugi otok,
Kornat, Vis, Lastovo i Sveti Andrija i završava u novoj marini Porto
Montenegro u Tivtu. Uzduž rute od 280 NM, flotu čekaju tehnički
izazovi navigacije između mnogo otoka i kanala hrvatske obale i
facsinantnog zaljeva Boke Kotorske, ali isto tako i nagrada
iznenađujućom ljepotom okruženja poznatom diljem svijeta. Nakon
dodjele nagrada za prvu etapu u Porto Montenegru u srijedu 20.
rujna, flota starta u četvrtak 21. rujna u obratnom smjeru prema
Rijeci na istom kursu, a regata se zaključuje dodjelom nagrada u
nedjelju 24. rujna u Rijeci.
Prije starta u Rijeci planirana je i promotivna pripremna regata baš
kao i Regata 1000 otoka + 2 u zaljevu Boke Kotorske prije starta
druge etape. Zajedno s nizom društvenih događanja u Rijeci i već
poznatom Porto Montenegru, Regata tisuću otoka nudi jedinstveni
jedriličarski doživljaj.
Rekorde obje etape priznate od World Speed Sailing Record Cuncil-a
od 2015. drži Mađarski Wild Joe s 27h 24m i 5s u prvoj etapi s
prosječnom brzinom od 10.14 čv, te 32h i 45s u drugoj etapi uz
prosječnu brzinu od 8.86 čv što je novi izazov za sudionike Regate
tisuću otoka i prilika za uvrštenje u popis svjetskih jedriličarskih
rekorda.
Prijaviti se mogu jednotrupci s ORC svjedodžbom razvrstanja i
višetrupci s MOCRA svjedodžbom razvrstanja. Dodatno se mogu
prijaviti jedrilice s dva člana posade ili one design jedrilice kao
posebna kategorija. Startnina iznosi 700 EUR uz značajan popust za
prvih 20 prijavljenih jedrilica (500 EUR) odnosno 600 EUR za 21 –
30. prijavljenu jedrilicu.
Više
detalja u oglasu regate, te o
mjestu održavanja
i logistici u Rijeci i Tivtu.
Dostupne se i mogućnnosti ponude posade. Najlakši način prijave je putem
on-line
prijavnice. Nadamo se da će popis
prijavljevnih jedrilica brzo porasti i veselimo se ugostiti
vrhunske jedriličare na ovoj osobitoj regati.
|